חמישה כללים לגידול כלב בריא

1. תזונה בריאה: 

ההבדל העיקרי בין כלבי הבר לכלבי הבית הוא שלעומת בני דודיו בטבע, כלב הבית לא יכול לצוד ולדאוג למזונו בעצמו. הוא חייב להעזר בנו על מנת לקבל את התזונה הנכונה. לכן, בבחירת מזון יש לנו אחריות גדולה מאד.

המזונות היבשים הטובים הם מלאים ומאוזנים. כלומר, הם מכילים ביחסים מיטביים את כל רכיבי ההזנה להם כלבך זקוק, בהתאם לגילו. ישנם מזונות שאסורים בתכליתם לכלבים, בין היתר שוקולד ובצל בראשם, אך  אפשר לתת לכלב לאכול כמעט את כל מה שאנחנו אוכלים.

אז למה לתת מזון יבש ומסחרי לכלבים? למה שפשוט לא יאכלו את מה שאנחנו אוכלים? התשובה היא שהסיכוי שהכלב יקבל מהמזון שלנו את כל מה שהוא צריך קלוש ביותר.

במזונות המסחריים המלאים ומאוזנים קיים כל מה שכלבים צריכים וזה מבטיח שלא יהיה לו כל מחסור. אפשר לתת קצת מזון ביתי, אך חשוב שלפחות 85% מהקלוריות של הכלב יגיעו ממזון מאוזן ומלא.

בנוסף, חשוב להתאים את סוג המזון לכלב. ישנם מזונות מיוחדים לכלבים מיוחדים: מזון לגורים, מזון לכלבים בעלי עודף משקל, מזון לכלבים החיים בסביבה עירונית ועוד.

איך לגדל כלב בריא

2.פעילות גופנית: 

כל כלב זקוק לפעילות גופנית החיונית עבור בריאותו, ישנם כלבים שדורשים פעילות גופנית קצרה וישנם כאלו אנרגטיים הזקוקים לפעילות גופנית מאומצת.

זמן הפעילות היומי המומלץ הוא בין 45-60 דקות. ללא פעילות גופנית, גוף הכלב יגיב בדיוק כמו גופנו ועלול לסבול מבעיות שונות כגון השמנת יתר, בעיות במפרקים, סכרת ועוד.

במידה ואינכם יכולים לספק פעילות גופני לכלבכם ניתן להיעזר במוליכי כלבים מקצועיים.

3.עיקור/סירוס: 

כלבים שאינם מתועדים ומטרתם אינה לשם רבייה, מומלץ וכדאי לבצע עיקור/סירוס. מצבם הבריאותי של כלבים שעוברים תהליך זה הוכח כבריא יותר ובתנאי שמקפידים שהכלב/ה לא מגיעים להשמנת יתר.

כל שלל המחלות הקשורות לאברי הרבייה יורדות מסדר היום הרפואי: דלקות ברחם, סוגי סרטן שונים, בעיות בפרוסטטה ובקעים בכלבים זכרים ועוד.

4.הנפש של הכלב:

ממש כמו אצל בני האדם, מצבו הבריאותי של הכלב מושפע באופן ישיר מנפשו. על מנת לשמור על כלבכם מומלץ לנהוג בו בצורה שלא פוגעת בו, לנזוף כשצריך אך בצורה נכונה, לתת חום ואהבה כשצריך, לשחק ולטפל. בעצם ממש כמו שהייתם רוצים שינהגו בכם.

כל זאת ועוד משפיע על כלבכם באופן ישיר. במידה והכלב מפתח בעיות התנהגות מומלץ להקדים ולפנות לבעל מקצוע לקבל יעוץ ועזרה. אנו ממליצים כמובן על משחקים לכלבים שיעזרו בהפגת מתחים ושעמום.

איך לגדל כלבים בריאים

5. רפואה: 

כל כלב כגור חייב לעבור את שלל הבדיקות והחיסונים, יש לגשת לווטרינר לקבלת כל הפרטים, סדרת החיסונים והבדיקות. מומלץ לעקוב בקפידה אחר החיסונים והוראות הווטרינר.

יש לציין שעל פי חוק רק חיסון הכלבת הוא חובה עבור כלבכם, אך אנחנו וסוללת הווטרינרים המובילה בעולם ממליצים על כל החיסונים הנחוצים למען בריאותו של הכלב.

חמישה כללים לגידול כלב בריא

מה שבטוח- תאהבו אותם כמו שהם אוהבים אתכם! שלכם ג’אנגו.

המוצר נוסף לעגלת הקניות

ג'אנגו מזכיר לך שהמשלוח חינם בקניה מעל 200 ש"ח

ג'אנגו זמין בוואטסאפ