שמירה נכונה על בריאות הפה והשינים של הכלב שלך

אם יש דבר אחד שחשוב לכל האנשים שיש ברשותם בעלי חיים, הרי שזהו נושא הבריאות – ובמיוחד לכל אוהבי הכלבים שמחכה להם בבית כלב! אחד הנושאים החשובים ביותר שאנחנו הולכים לדבר עליו היום, זהו נושא: שמירת בריאות חלל הפה והשיניים של הכלב. איך נכון לשמור על בריאות השיניים ומדוע זה חשוב?

חשוב לציין שרבים מבעלי הכלבים שוכחים בכלל שבדומה לאדם שמתעורר כל בוקר וצריך לצחצח שיניים, כך גם בנושא הכלב – חשוב ביותר לשמור על בריאות השיניים, ועוד בעיקר כאשר הכלבים מרבים לזלול כל דבר שהם רואים, והשיניים שלהם נמצאים בפעילות מתמדת בכל יום.

מהם סימני האזהרה שאסור להתעלם מהם בכל הנוגע לחלל הפה של הכלב?

לעיתים קרובות לכלבים שלנו יופיעו סימנים באזור חלל הפה, שלנו בתור הבעלים, חשוב ביותר לא להתעלם מהופעת הסימנים ולדאוג לטיפולם.

ריח רע מהפה של הכלב – אחד הסימנים המחשידים שמשהו קורה ומתרחש עם הכלב שלכם. אין ספק שריח מהפה יכול להיווצר אם הכלב שלכם דאג לאכול צואה של כלב אחר או כל דבר נוסף שיכול להביא עימו את הריח המסריח. אבל אם הדבר לא עובר לאחר מספר ימים, חשוב לבדוק אם חלילה יחד עם הריח המסריח מהפה לא התחילו כאבי חניכיים או דימום בחלל הפה, שכן אלו יכולים להעיד על דלקת אפשרית במערכת העיכול של הכלב או לחילופין, בעיות שיניים.

Untitled (800 × 500 px)

שתי דרכים לשמירת השיניים והחניכיים של הכלבים

אם חשוב לכם שהכלב שלכם ירגיש בריא וחזק וחלילה לא יסבול או יפתח מחלות, הרי שאתם צריכים להקפיד על שתי דרכים שיעוררו בכם את מלוא תשומת הלב שצריך להפנות לכלב – ערנות ואי התעלמות להופעת הסימנים!

יהיו ערניים לכלבים שלכם – גם הכלבים בדומה לבני האדם זקוקים לצחצוח שיניים שגרתי בכדי לנקות את חלל הפה מחיידקים שמצטברים על השיניים. אחת הבעיות הנפוצות שהכלבים יחוו עם השיניים, זהו הפלאק שמצטבר והופך בסופו של דבר לאבנית שמגרה את החניכיים והופכת לתחושה כואבת ולא נעימה כלל. בעת שבה החניכיים מגוררות, הן יכולות לדמם ולבסוף שורשי השיניים יפלו, בנוסף לכך שכל התהליך הנ”ל כולל כאב בלתי נסבל לחלוטין שהכלב עלול לסבול ממנו רבות.

כמו כן, החיידקים שמצטברים בחלל הפה והלסת, יכולים להגיע למערכת העיכול או למערכת הדם של הכלב ולגרום לדלקות חמורות שבסופו של דבר יביאו לבעיות בכבד ובכליות.

אל תתעלמו מהסימנים שיופיעו – לא מסובך להבחין בכך שלכלב שלכם מתפתחת מחלה כלשהיא. התסמינים המיידיים שיופיעו הם: ריח מסריח ורע במיוחד, רגישות סביב חלל הפה, כאבים בעת אכילה עד להפסקת אכילה באופן מוחלט, דימום מחניכיים, כתמים כהים על השיניים ועוד.

אם נתקלתם בהופעת סימנים מסוימים מכלל הסימנים שהבאנו לכם, מומלץ וכדאי אפילו לפנות לגורם מקצועי כמו ווטרינר מוסמך שידאג לספק עבורכם את הפתרון לבעיה הקיימת.

בכדי לשמור על פה בריא ושינים נקיות מומלץ לשלב חטיפים דנטלים המצוינים בהסרת פלאק ואבנית, בנוסף לציחצוח שיניים על בסיס קבוע.

  • ווטס בסט מי פה איכותי לכלב

    75.00
  • ביהפר משחת שיניים לכלב בטעם בשר

    39.90

כיצד למנוע בעיות שיניים אצל הכלבים?

הפתרון הוא פשוט – התחילו לצחצח לכלבים שלכם את השיניים. זה אף פעם לא מאוחר ללמד את הכלב שמעתה והלאה, חשוב וצריך לצחצח את השיניים. אם היצור החמוד והמתוק שלכם מתקשה בצחצוח השיניים, אל תוותרו לו! צחצוח שיניים לכלבים ימנע מהצטברות אבנית וחיידקים שנמצאים בחלל הפה. ואם בכל זאת הכלב שלכם יסרב לצחצח את שיניו – עשו זאת באמצעות חטיפים טעימים.

חשוב גם לציין, שאין לצחצח את שיני הכלב עם מברשת שנועדה לבני האדם – והרי שלכלבים ניתן לקנות מברשות שיניים מיוחדות אשר נמצאות לרוב בחנויות החיות וכן גם משחות שיניים מיוחדות לכלבים.

אין ספק שאם חשוב לכם לראות את הכלב שלכם מאושר ובריא, חשוב ביותר לדאוג לצרכים שלו ולא להתעלם מהופעת סימנים שיכולים להעיד על בעיות בחלל הפה והשיניים.

משחקים דנטלים – ישנם משחקים מעולים לשמירה על בריאות הפה והשינים, חבלים, מנשכים, בובות מגומי דנטלי ועוד מבחר גדול, על כל מוצר דנטלי בחנות של ג’אנגו יופיע סימון כזה או אחר המעיד על סיוע בשמירה על ניקיון הפה.

מי פה לכלב- מי פה הוא מוצר מצוין לשמירה על ריח טוב מהפה, ממש בדומה אלינו, גם לכלב יש מי פה והשימוש הינו דומה. לכלב אין היכולת לגרגר את מי הפה ולהוציא אותם החוצה, אז הרכיבים המרכיבים את מי הפה של הכלב הינם מרכיבים שניתנים לבליעה ואינם מזיקים.

חטיף דנטלי- חטיפים דנטלים הינם פתרון מעולה לשמירה על שיניים נקיות, במתן חטיף דנטלי פעולת הלעיסה אצל הכלב יחד עם החומרים הפעילים בחטיף, עוזרים להסיר עד 90% מהפלק שמצטבר על השיניים, ישנו מגוון גדול של חטיפים דנטלים מעולים, אך חשוב לבחור מוצרים של חברות מוכרות בתחום.

לעוד מוצרים המסיעיים לשמירה על בריאות הפה אצל כלבך, ניתן לגשת לחנות החטיפים ולמיין חטיפים דנטלים או לחנות ההיגינה ושם למצוא את כל משחות השיניים והתכשירים המעולים. 

לכל שאלה או יעוץ הצוות של ג’אנגו פה בשבילכם 🙂

המוצר נוסף לעגלת הקניות

ג'אנגו מזכיר לך שהמשלוח חינם בקניה מעל 200 ש"ח

ג'אנגו זמין בוואטסאפ