דוברמן
Dobermann

משקל ממוצע

30-45 ק"ג

גובהה ממוצע

61-72 ס"מ

רקע הגזע

דוברמן (הנודע בארה”ב ובקנדה בשם – דוברמן פינצ’ר), הינו גזע כלבים אשר פותח בגרמניה, בסוף המאה ה-19, ע”י קרל פרידריך לואיס דוברמן ונקרא על שמו. מבנה גופם מרובע וגבוה, צווארם ארוך, ראשם צר ופרוותם קצרה, לרוב בצבעים שחור וחום. הגזע פותח לצורכי לוויה, שמירה והגנה מפני גנבים וציידים. הדוברמן הינו כלב שמירה ועבודה, הוא נפוץ מאוד בקרב יחידות משטרה וצבא, ברחבי העולם. בישראל, התפרסם הגזע בזכות תוכנית הטלוויזיה “הדוברמן החברמן” (דובי דוברמן), אשר שודרה בטלוויזיה החינוכית, בשנות ה-80 של המאה הקודמת וזכתה לפופולריות רבה.

תכונות אופי

כלבי הדוברמן נחשבים לכלבים אמיצים, נחושים, נאמנים ורגישים. מכיוון שהגזע פותח למטרות שמירה והגנה, הם חשדנים לסביבה, דרוכים לפעולה ומלאי אנרגיה. למרות המראה המאיים שלו, הדוברמן ידוע ככלב משפחה מצוין והוא יכול להסתדר נהדר בסביבת ילדים ובעלי חיים נוספים.

אילוף

בדומה לגזעים שפותחו לצורך שמירה, הדוברמן הוא גזע שמוכרחים לאלף ועדיף בגיל צעיר. כלבי הדוברמן נוחים יחסית לאילוף, מכיוון שהם נאמנים נורא למגדלם. הדוברמן ידוע כגזע צייתן מאוד והוא שש לבצע רצון בעליו. הוא ממושמע, פיקח ובעל מוטיבציה רבה ללמוד ולעבוד. דוברמן שאינו מאולף, עשוי להיות כלב תוקפני שאינו מסתדר בסביבת אנשים זרים.

מזון מומלץ

בחירת המזון המומלץ לדוברמן נעשית בהתאם לגילו של הכלב, תוך מחשבה על בניית הגוף ומערכת החיסון של הכלב. הדוברמן ידועים ככלבים עם בעיות בעמוד השדרה ומחלה האורתופדית היפדיספלסיה, אז כדי לצמצם את הסיכון לבעיות אלו חשוב על מזון המכיל סידן וויטמינים שעוזרים לחזק את השלד. לעומת זאת בשלב החיים המבוגרים של הדוברמן יש נטיית השמנה וחשוב לבחור מזון מאוזן ואם יש צורך גם דיאטטי. המזונות של ג’אנגו הינם המלצה בלבד ובכדי להתאים מזון ספציפי עבור הכלב ניתן ליצור קשר. 

המוצר נוסף לעגלת הקניות

ג'אנגו מזכיר לך שהמשלוח חינם בקניה מעל 200 ש"ח

ג'אנגו זמין בוואטסאפ