כל מה שצריך לדעת על גידול ארנב ננסי

הארנבים הננסיים הינם חיות מחמד מסקרנות וחביבות ביותר, הם נחשבים לזן הארנבים הקטנים ביותר בעולם, ויכולים להגיע במגוון צבעים שונים, כגון: לבן, שחור, חום, ואפור. רוב סוגי הארנבים הננסיים ניתנים לאילוף, ונחשבים לבעלי חיים נוחים ורגועים לגידול הביתי. אז לפני שאתם מאמצים ארנב ננסי לחיק המשפחה, הכנו בשבילכם מדריך לגידול הארנב הננסי.

באילו תנאים לגדל את הארנב הננסי?

הארנב הננסי מתאים לגידול בסביבה ביתית, גם אם אין ברשותכם גינה – ניתן לגדל את הארנב במקום המאפשר לו תזוזה מיטבית. הארנבים הננסיים נחשבים לזן העדין ביותר, חשוב לזכור כי אין לאחוז אותם בחוזקה מחשש לשבירת עצמותיהם – לכן, לא מומלץ לתת את הארנבים לילדים מתחת לגיל 10 שכן, מצריכים הארנבים הננסיים סבלנות רבה בגידולם ותנאיהם החופשיים.

בעת טיפול לא נכון בארנב הננסי, עלול הארנב להיכנס לסטרס אשר ישפיע לרעתו בצורת ההתנהגות, והארנב הננסי אף עלול לנסות לפגוע בעצמו.

על מנת לאפשר לארנבים הננסיים להסתובב בביטחון, רצוי להתקין תיחום בטוח בתוך הכלוב או בגינת הארנבים. החלל של הארנבים הננסיים צריך להיות ריק מדברי לעיסה מיותרים, שכן, תכונתו המרכזית של הארנב היא ללעוס את כל מה שעומד בדרכו. בכדי לסייע לארנב לספק את צורך הלעיסה, מומלץ לספק לארנב הננסי מדי תקופה אבני קלציום ומינרלים שונים לחיזוק גופו שלהארנב.

במה מאכילים את הארנבים הננסיים?

התזונה המומלצת ביותר לארנב הננסי מבוססת ברובה על סוגיהם השונים של הפירות והירקות, בצירוף סיבים תזונתיים, האחראיים על פעילותם התקינה של המעיים. ניתן להאכיל את הארנב במזון מסחרי, המיועד להאכלת הארנבים הננסיים. יש לוודא כי הארנב אוכל את הכמות הרצויה ביום, בכדי למנוע חשש למשקל עודף אצל הארנב הננסי.

עד גיל 4-3 שבועות, גורי הארנבים הננסיים יונקים מהאם, ולאחר מכן ניתן להאכילם בהדרגתיות בחציר ובמזון יבש. מגיל 3-4 חודשים ניתן להאכיל את הארנבים הננסיים בעזרת פירות שונים, כגון: תפוחים, אגסים, פטל, דובדבנים ללא הגרעינים, קיווי ומנגו – יש לוודא כי הכמות הינה עולה על פני כף גדושה לקילוגרם אחד של משקל הגוף.

חשוב ביותר לעקוב אחרי הצואה של הארנבים הננסיים מחשש להופעת שלשולים, העלולים לגרום לבעיות רפואיות. בכל רגע בו מופיע שלשול לאחר אכילת פרי או ירק מסוים – רצוי להימנע מנתינת אותו דבר האוכל לארנב הננסי.

חגיגה של מבצעים (1)

בעיות רפואיות אצל ארנבים ננסיים

הארנבים הננסיים בדומה לאחיהם מגזעים השונים, יזקקו לבדיקות תקופתיות אצל הווטרינר, בדומה לחיות המחמד האחרות. בעיות עור, בעיות ברגלים, שיניים צומחות, בעיות עיכול ודרכי נשימה, הן חלק בלתי נפרד מהמחלות הנפוצות אצל הארנבים הננסיים. רובן הגדול של המחלות נובע עקב תזונה לקויה או תנאים מחפירים של החזקתם. לפני שאתם רוכשים ארנב ננסי, מומלץ לחפש וטרינר מתאים באזור בעל ניסיון וידע בטיפול ארנבים ננסיים.

צריכת המים של הארנב הננסי

הארנבים ידועים כשתייני מים גדולים יותר מאשר חיות המחמד האחרות. הארנב הננסי צריך לצרוך בממוצע בין 50 עד 150 מ”ל לק”ג. חשוב לדאוג שלארנב הננסי יהיו מים זמינים תמיד. מומלץ להתקין לארנב הננסי את המים במתקן בקבוק פלסטיק עם פיה, על פני קערה בכלוב – מכיוון שהארנב הננסי עלול להפוך את הקערה, ועקב הרטיבות תחת רגליו, יכולה להיגרם לו מחלת עור הנגרמת על ידי חיידק הפסאודומונס.

הציוד הדרוש לארנב הננסי

  • כלוב לארנב הננסי
  • שטח בו הארנב הננסי יכול להיות חופשי ולרוץ
  • מצעים – נייר, שבבי עץ, נסורת
  • כלוב קטן לנסיעות
  • ארגז חול
  • צעצועי לעיסה המשמשים את הארנבים הננסיים למשחק ולעיסה
  • מזון: חציר, ירקות, פירות, מזון מסחרי
  • בקבוק שתייה
  • אבני קלציום ומינרלים לארנב הננסי
  • מברשת לשיער של הארנב הננסי
  • חומר נגד פרעושים

בעיות התנהגות בקרב הארנבים הננסיים

ארנבים ננסיים יכולים להיות הרסניים ביותר, עקב העובדה שהם לועסים כל דבר העומד בדרכם, לארנבים הננסיים אין את היכולת להבין מהם פריטי המזון המתאימים עבורם ולכן, לועס הארנב הננסי דברי ריהוט, כבלי חשמל וצעצועים. לעיתים, הארנבים הננסיים מתנגדים להחזקתם בידי האדם, ויכולים אף לנשוך ולשרוט. עקב הבהלה, יכולים הארנבים הננסיים להיפגע בעת ניסיון הימלטות מידי האדם. ועל כן, זאת היא אחת הסיבות מדוע מומלץ שלא לתת לילדים קטנים לטפל בארנבים הננסיים.

ארנב ננסי למכירה

אנשים רבים, המגיעים לחנויות בעלי החיים מעוניינים לרכוש ארנב ננסי לביתם, רצוי להיזהר מכך, מכיוון שהגורים של כל גזעי הארנבים נראים קטנים וחמודים, ואילו רק הסוגים הננסיים הם אלו שיישארו קטנים לשארית חייהם. מומלץ ביותר לרכוש את הארנבים הננסיים ממשפחות שמגדלות ארנבים ננסיים, בכדי שלא תגלו אחרי מספר חודשים כי טעיתם בסוג, ובעצם הארנב שלכם אינו ארנב ננסי והוא ממשיך לגדול.

אם אתם מחפשים לרכוש או לאמץ חיית מחמד נעימה למגע בעלת אופי שקט ונינוח – הרי שארנב ננסי, זאת הבחירה המצוינת לחיית מחמד שקטה וחכמה. חשוב לזכור כי הארנבים הננסיים מצריכים טיפול מסור ועקבי אחריהם – אך הדבר משתלם לאחר שבידיכם תוכלו להחזיק את היצור המתוק בעל פרווה רכה ונעימה.

המוצר נוסף לעגלת הקניות

ג'אנגו מזכיר לך שהמשלוח חינם בקניה מעל 200 ש"ח

ג'אנגו זמין בוואטסאפ